fbpx
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
/
/
Νέα εποχή για την οινοποιία Μπουτάρη
Κωδ. 38973
Χρυσούλα Κυριακοπούλου

Χρυσούλα Κυριακοπούλου

Νέα εποχή για την οινοποιία Μπουτάρη

Η εμβληματική οινοποιία ανανεώνεται, με τους ιδρυτές του ομίλου Sterner Stenhus, Ηλία και Θωμά Γεωργιάδη να μπαίνουν στο τιμόνι.

Το brand που έχει προσφέρει πολλά στο Ελληνικό κρασί και την ταυτότητά του, αλλάζει σελίδα. Η φιλόδοξη και πολλά υποσχόμενη νέα διοίκηση και η ομάδα της, παρουσίασε το όραμα της σε μια πρόσφατη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Gazarte. Εμείς ήμασταν εκεί και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει κάποιος, ακόμα και με υποτυπώδη σχέση με το κρασί, που να μη γνωρίζει την ελληνική εταιρεία Μπουτάρη. Ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον τομέα του κρασιού το 1879 και από τότε δε σταμάτησε να καινοτομεί, να συλλέγει βραβεία και να μετράει πρωτιές, παρουσιάζοντας μια πλήρη γκάμα κρασιών για κάθε περίσταση.

Η οικογένεια Μπουτάρη από την αρχή της ιστορίας της, επένδυσε στην τοπικότητα και την ανάδειξη γηγενών ποικιλιών, προσφέροντας στον καταναλωτή κρασί όχι φασόν – τάση που παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο -, αλλά ανώτερης ποιότητας.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εταιρεία επεκτάθηκε ταχύτατα με ιδιόκτητους αμπελώνες και πρότυπα οινοποιεία σε όλες τις σημαντικές αμπελουργικές ζώνες της χώρας, από τη Μαντινεία και τη Νάουσα, μέχρι την Κρήτη, τη Σαντορίνη και εννοείται την Αττική.

Μια γεύση από αυτή την πλούσια ιστορία πήραμε και στο Gazarte, μέσα από ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον βίντεο, που ξεδίπλωνε περίτεχνα σαν τις σελίδες ενός βιβλίου, όλες τις κομβικές χρονιές για την οινοποιία Μπουτάρη.

Όλα ξεκίνησαν το 1879, χρονιά κατά την οποία ο Γιάννης Μπουτάρης με το πρώτο του οινοποιείο στην Νάουσα, επανέφερε στην ουσία την ερυθρή ποικιλία Ξινόμαυρο. Ακολούθησε το οινοποιείο στη Γουμένισσα και τη Σαντορίνη το 1984, τα οποία έβαλαν το πρώτο λιθαράκι για τον ελληνικό οινοτουρισμό. Λίγο αργότερα, το 1991, ήρθε και το οινοποιείο της Μαντινείας, όπου και έγινε η εμβάθυνση στη ποικιλία Μοσχοφίλερο. Το ίδιο έτος χτίστηκε και το πανέμορφο οινοποιείο της Κρήτης στο Σκαλάνι Ηρακλείου, που πρόσφατα ανακαινίστηκε πλήρως και από Φανταξομέτοχο μετονομάστηκε σε Scalarea. Οι σελίδες του βιβλίου συνεχίζουν να γυρίζουν, περιλαμβάνοντας πολλές ακόμα σημαντικές στιγμές, με σπουδαία βραβεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό, τόσο για τα κρασιά, όσο και για τα ίδια τα οινοποιεία.

Πλέον, οι λευκές σελίδες του βιβλίου περνάνε στα χέρια των νέων επενδυτών, αδερφών Γεωργιάδη, που δραστηριοποιούνται στον τομέα του real estate με έδρα τους τη Σουηδία. Η γνωριμία τους με το κρασί Μπουτάρη ξεκίνησε πολύ νωρίς, με το Νάουσα Μπουτάρη να έχει περίοπτη θέση στα οικογενειακά τραπέζια στη Σουηδία. Η αγάπη τους για το κρασί αλλά και για το ιστορικό οινοποιείο, ήταν αυτή που τους οδήγησε στην εξαγορά του και στη διαμόρφωση του επενδυτικού πλάνου εξέλιξής του. Όπως δήλωσαν οι Έλληνες επιχειρηματίες, σκοπός τους είναι να φέρουν πάλι την οινοποιία Μπουτάρη στη θέση που της αξίζει, που δεν είναι άλλη από την κορυφή.

Ο Ηλίας Γεωργιάδης ανέφερε ότι η εξέλιξη της οινοποιίας είναι ένα σημαντικό έργο προστιθέμενης αξίας, τόσο για τους πελάτες και τις τοπικές κοινωνίες που αυτή δραστηριοποιείται, όσο και για τους οινοπαραγωγούς και τους συνεργάτες της. Ο Θωμάς Γεωργιάδης πρόσθεσε ότι η νέα εταιρία καλείται να αντιμετωπίσει μια σημαντική πρόκληση. Αυτήν της ανάπτυξης και ανανέωσης του brand, που όμως θα διασφαλίζει παράλληλα και τη διατήρηση τη σπουδαίας του κληρονομιάς.

Τον λόγο αργότερο πήρε ο Νίκος Σπέντζας, Ceo της Ελληνικά Οινοποιεία, μιλώντας για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει πράξη η ανανέωση και ανάπτυξη της οινοποιίας, τονίζοντας ότι βασικοί πυλώνες του στρατηγικού πλάνου είναι η ανάπτυξη του κωδικολογίου της εταιρίας, έτσι ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των καταναλωτών, καθώς και η ανανέωση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων.

Το ύψος των επενδύσεων για τα επόμενα δυο χρόνια αγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ και αφορά κυρίως την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων. Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει με την ανακαίνιση του οινοποιείου της Κρήτης και ακολουθούν κατά προτεραιότητα αυτό της Νάουσας, με τη στρατηγική ποικιλία Ξινόμαυρο, ενώ έπεται της Σαντορίνης. Σκοπός είναι να ανακαινιστούν όλες οι εγκαταστάσεις και τα οινοποιεία και να δημιουργηθούν σε Νάουσα και Σαντορίνη χώροι διαμονής για τους επισκέπτες.

Στο τέλος, τον λόγο έλαβε ο οινολόγος της εταιρείας, Γιάννης Βογιατζής, σύμφωνα με τον οποίο: «Βαρύτητα δίνεται οινικά στη Νάουσα, όπου η Μπουτάρη έχει στα χέρια της μία ποικιλία όπως είναι το Ξινόμαυρο, η οποία μπορεί να δώσει απτά αποτελέσματα σε επίπεδο παλαιώσεων και ποιότητας. Σε βαθμό προτεραιότητας ακολουθεί η Σαντορίνη, μία αγορά με ξεχωριστή πρώτη ύλη και κατ’ επέκταση τελικό προϊόν, την οποία η Boutari εγκαινίασε πριν από περίπου 35 χρόνια».

Εκτός από τα νέα πρόσωπα που παρουσιάστηκαν, η νέα σελίδα σφραγίστηκε και από την νέα εταιρική ταυτότητα της οινοποιίας. Το νέο λιτό και κομψό εταιρικό logo, μια όμορφη αλληγορία του ήλιου, της γης και του αμπελιού. Είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο που η οινοποιία Μπουτάρη, μια από τις ναυαρχίδες του ελληνικού κρασιού, βρίσκεται και πάλι σε νέα τροχιά ανάπτυξης, από μια ομάδα που έχει τη διάθεση και την ικανότητα να την πάει παρακάτω σεβόμενη τη σπουδαία κληρονομιά της. Ήδη, τα πρώτα βήματα είναι θετικά, καθώς στο πρώτο τρίμηνο με την νέα διοίκηση σημειώθηκε 80% ανάπτυξη. Δεν έχουμε παρά να δούμε και να γευτούμε τη συνέχεια.

Scroll to Top